Elektrik
Teklif Alın

Doğal Gaz
Abone Olun

Ad Soyad
Şehir
Cep Telefonu
GÖNDER
Ad Soyad
Şehir
Cep Telefonu
Fatura Tutarı
GÖNDER
EPDK yönetmeliği gereğince sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sistem çalışması yapılmaktadır. Bu nedenle 31 Aralık 2016 Cumartesi günü Müşteri Hizmetleri Merkezlerimiz kapalı olacaktır. 2 Ocak Pazartesi günü itibariyle yeniden kesintisiz hizmet vermeye devam edeceğiz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.
UYARI
MESAJ
RESİM

Basın Bülteni ve Sunumlar

  • SEKTÖRÜN ÖNCÜSÜ ENERYA'DAN YİNE BİR İLK!
  • SEKTÖRÜN ÖNCÜSÜ ENERYA’DAN YİNE BİR İLK!
    ÜZÜMLÜ’YE DOĞAL GAZ, CNG YÖNTEMİYLE ULAŞTIRILIYOR

    Türkiye’nin en yaygın 2. özel doğal gaz dağıtım şirketi olan Enerya, Erzincan’ın Üzümlü ilçesine doğal gazı Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek ulaştırıyor. 

    Türkiye enerji sektörünün önemli aktörlerinden Enerya Enerji A.Ş, 2006 yılında Erzincan’da başlattığı yatırımlarına, sektörde fark yaratarak devam ediyor.

    STFA Enerji Grup Başkanı ve Enerya Dağıtım Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Aslan Uzun, gaz yakma töreninde yaptığı açıklamada Türkiye’de bir ilki gerçekleştirmenin gururunu yaşadıklarını vurgulayarak, “Türkiye’de 77 yıldır ilkleri yapan STFA Holding ve Enerji Grubu Enerya, Üzümlü ‘de bir ilki gerçekleştirdi. Bu proje lojistik ile doğal gazın sinerjisinden doğdu. Yüksek basınç boru hatları olmayan ilçelerimize de gaz arzının sağlanabileceğini gösterdi. Bu yılın başında Bakanlığımız ve EPDK’nın iradesiyle başlayan yolculuğumuz, yoğun çalışmayla tam 5 ay gibi kısa bir sürede Üzümlü’yü doğal gaza kavuşturdu” dedi. 

    4 İlçeye Daha CNG ile Doğal Gaz Müjdesi

    Uzun, bu projenin boru hattı olmayan ilçelere gaz arzı sağlanabileceğini gösterdiğini belirterek, “Bu cesaretle Enerya olarak 2017 yılında bölgelerimizde 4 ilçemizi daha bu yöntemle doğal gazla buluşturacağız” diye konuştu.

    Aslan Uzun açıklamasını şöyle bitirdi: “Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanım Sayın Berat Albayrak’a,   EPDK Başkanım Sayın Mustafa Yılmaz’a ve değerli çalışma arkadaşlarına, Müsteşarım Sayın Fatih Dönmez’e, ve Enerya’daki tüm arkadaşlarıma sizlerin huzurunda bir kez daha teşekkürlerimi ve şükranlarımı sunarım.”

    6 Kasım Pazar günü gerçekleştirilen törene Başbakan Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı Veysi Kaynak, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik, Maliye Bakanı Naci Ağbal, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, AK Parti Grup Başkanvekilleri Mustafa Elitaş ve Mehmet Muş, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hayati Yazıcı, Erzincan Valisi Ali Arslantaş, Erzincan Milletvekilleri Sebahattin Karakelle ve Serkan Bayram, EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Müsteşarı Fatih Dönmez, Botaş Genel Müdürü Burhan Özcan, Erzincan Belediye Başkanı Cemalettin Başsoy, Üzümlü Belediye Başkanı Ahmet Sazlı, STFA Holding Yönetim Kurulu Üyesi Nur Taşkent, STFA Holding CEO’su Yetik Kadri Mert, STFA Enerji Grup Başkanı ve Enerya Dağıtım Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Aslan Uzun, Enerya Enerji AŞ Genel Müdür Yardımcıları katıldılar. 

    CNG PROJESİ NEDİR?
    Enerya CNG Projeleri; teknik ve ekonomik açıdan doğal gaz boru hattının imalatının mümkün olmadığı durumlarda, en hızlı şekilde doğal gaz arzı sağlama fikri üzerine geliştirilmiştir. Bu sistem, doğal gaz ihtiyacına sahip olan her bölgeye kolaylıkla uygulanabilir olduğu gibi kurulan sistemlerin modüler olması nedeni ile kademeli olarak büyütülebilir ve nakledilebilir özelliktedir. Enerya, mevcut şebekesinden temin edeceği doğal gazı, kompresörlerle sıkıştırıp, CNG Treylerleri ile taşıyıp Üzümlü ilçesinde imal edilen dağıtım şebekesine gaz arzı sağlayacak.

  • ENERYA KIŞ HAZIRLIKLARINA BAŞLADI (AKSARAY)
  • Enerya Aksaray Gaz Dağıtım AŞ, hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte doğal gaz abonelerini kışa hazırlıklar konusunda bilgilendirdi.

    Hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte Aksaray’da kombiler de yanmaya başladı. Enerya Aksaray Gaz Dağıtım AŞ İşletme Müdürü Murat Küçükkapdan, kış hazırlıkları konusunda doğal gaz abonelerini bilgilendirdi. 
    Enerya Aksaray İşletme Müdürü Murat Küçükkaptan, temel kurallara uyularak kullanılan doğal gazın güvenilir, konforlu ve ekonomik bir yakıt olduğunu belirtti. Küçükkapdan, 2016 yılı sonu itibariyle 615 km hat imalatına ulaşılacağını ifade ederek, “Aksaray’da 69 bin 500 BBS aboneyi doğal gazla buluşturuyoruz. Abonelerimizi kış aylarında doğal gaz kullanmaya başlamadan önce baca ve kombi bakımlarını mutlaka yaptırmaları gerekmektedir” diye konuştu. 

    Havalandırma menfezlerinizi asla kapatmayın
    Murat Küçükkapdan, doğal gaz kullanımında yapılan bazı hatalar nedeniyle sorunlar yaşandığını hatırlatarak, “Havalandırma menfezlerinin kapatılması, bacalarda ve duman kanalında oluşan deformasyonlar sorunlarının yetkisiz firmalar tarafından giderilmeye çalışılması önemli hatalardır. Abonelerimizin havalandırma menfezlerin asla kapatmaması gerekiyor. Güvenli doğal gaz kullanımı için bacalı cihazların baca temizliği yılda bir kez yetkili firmalara yaptırılmalıdır. Kombi, şofben, soba ve kazan gibi yakıcı cihazların baca sensörlerinin çalışıyor olması şarttır” dedi. 

    Enerya’nın onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirmeyin
    İşletme Müdürü Küçükkapdan, Enerya’nın izni ve onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirilmemesi gerektiğinin altını çizerek, “Abonelerimizin tesisatlarında veya yakıcı cihazlarında yapacakları değişiklik öncesinde 444 8 429 nolu telefondan çağrı merkezimizi aramaları veya abone merkezlerimize gelerek bilgi vermeleri önemlidir. Abonelerimiz, yapılan işleme ekiplerimiz tarafından onay verilmesinin ardından gaz kullanımına tekrar başlayabilirler” dedi. 

    Gaz kokusu hissettiğinizde 187 Doğal Gaz Acil hattını arayın
    Enerya Aksaray Doğal Gaz Dağıtım AŞ İşletme Müdürü Murat Küçükkapdan, ortamda gaz kokusu hissedilmesi durumunda yapılması gerekenleri şöyle anlattı: “Gaz kokusu hisseden abonelerimiz hemen ortamı havalandırarak sayaç vanalarını kapatmalılar. Bunun dışında hiçbir müdahalede bulunmadan 187 Doğal Gaz Acil hattına bilgi vermeliler.”

    Küçükkapdan,  187 Doğal Gaz Acil hattı olarak 2 ekip ile her ihbara ulaşmaya hazır olduklarını dile getirerek, Aksaray’ın en uzak mesafesine dahi 15 dakikadan az sürede ulaşabildiklerini sözlerine ekledi.

  • ENERYA KIŞ HAZIRLIKLARINA BAŞLADI (DENİZLİ)
  • Enerya Denizli Gaz Dağıtım A.Ş, hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte doğal gaz abonelerini kışa hazırlıklar konusunda bilgilendirdi.

    Hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte Denizli’de kombiler de yanmaya başladı. Enerya Denizli Gaz Dağıtım A.Ş. Bölge Müdürü Mehmet Akif Tulukcu, kış hazırlıkları konusunda doğal gaz abonelerini bilgilendirdi. 
    Enerya Denizli Bölge Müdürü Mehmet Akif Tulukcu, temel kurallara uyularak kullanılan doğal gazın güvenilir, konforlu ve ekonomik bir yakıt olduğunu belirtti. Tulukcu, 2016 yılı sonu itibariyle 1900  km hat imalatına ulaşılacağını ifade ederek, “Denizli’de 215 bin BBS aboneyi doğal gazla buluşturuyoruz. Abonelerimizi kış aylarında doğal gaz kullanmaya başlamadan önce baca ve kombi bakımlarını mutlaka yaptırmaları gerekmektedir” diye konuştu. 

    Havalandırma menfezlerinizi asla kapatmayın
    Mehmet Akif Tulukcu, doğal gaz kullanımında yapılan bazı hatalar nedeniyle sorunlar yaşandığını hatırlatarak, “Havalandırma menfezlerinin kapatılması, bacalarda ve duman kanalında oluşan deformasyonlar sorunlarının yetkisiz firmalar tarafından giderilmeye çalışılması önemli hatalardır. Abonelerimizin havalandırma menfezlerin asla kapatmaması gerekiyor. Güvenli doğal gaz kullanımı için bacalı cihazların baca temizliği yılda bir kez yetkili firmalara yaptırılmalıdır. Kombi, şofben, soba ve kazan gibi yakıcı cihazların baca sensörlerinin çalışıyor olması şart” dedi. 

    Enerya’nın onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirmeyin
    Bölge Müdürü Tulukcu, Enerya’nın izni ve onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirilmemesi gerektiğinin altını çizerek, “Abonelerimizin tesisatlarında veya yakıcı cihazlarında yapacakları değişiklik öncesinde 444 8 429 nolu telefondan çağrı merkezimizi aramaları veya abone merkezlerimize gelerek bilgi vermeleri önemlidir. Abonelerimiz, yapılan işleme ekiplerimiz tarafından onay verilmesinin ardından gaz kullanımına tekrar başlayabilirler” dedi. 

    Gaz kokusu hissettiğinizde 187 Doğal Gaz Acil hattını arayın
    Enerya Denizli Doğal Gaz Dağıtım A.Ş. Bölge Müdürü Mehmet Akif Tulukcu, ortamda gaz kokusu hissedilmesi durumunda yapılması gerekenleri şöyle anlattı: “Gaz kokusu hisseden abonelerimiz hemen ortamı havalandırarak sayaç vanalarını kapatmalılar. Bunun dışında hiçbir müdahalede bulunmadan 187 Doğal Gaz Acil hattına bilgi vermeliler.”

    Tulukcu,  187 Doğal Gaz Acil hattı olarak 3 ekip ile her ihbara ulaşmaya hazır olduklarını dile getirerek, Denizli’nin en uzak mesafesine dahi 15 dakikadan az sürede ulaşabildiklerini sözlerine ekledi.

  • ENERYA KIŞ HAZIRLIKLARINA BAŞLADI (ERZİNCAN)
  • Enerya Erzincan Gaz Dağıtım AŞ, hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte doğal gaz abonelerini kışa hazırlıklar konusunda bilgilendirdi.

    Hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte Erzincan’da kombiler de yanmaya başladı. Enerya Erzincan Gaz Dağıtım AŞ İşletme Müdürü Serdar Karaca, kış hazırlıkları konusunda doğal gaz abonelerini bilgilendirdi. 
    Enerya Erzincan İşletme Müdürü Serdar Karaca, temel kurallara uyularak kullanılan doğal gazın güvenilir, konforlu ve ekonomik bir yakıt olduğunu belirtti. Karaca, 2016 yılı sonu itibariyle 585 km hat imalatına ulaşılacağını ifade ederek, “Erzincan’da 46 bin BBS aboneyi doğal gazla buluşturuyoruz. Abonelerimizi kış aylarında doğal gaz kullanmaya başlamadan önce baca ve kombi bakımlarını mutlaka yaptırmaları gerekmektedir” diye konuştu. 

    Havalandırma menfezlerinizi asla kapatmayın
    Serdar Karaca, doğal gaz kullanımında yapılan bazı hatalar nedeniyle sorunlar yaşandığını hatırlatarak, “Havalandırma menfezlerinin kapatılması, bacalarda ve duman kanalında oluşan deformasyonlar sorunlarının yetkisiz firmalar tarafından giderilmeye çalışılması önemli hatalardır. Abonelerimizin havalandırma menfezlerin asla kapatmaması gerekiyor. Güvenli doğal gaz kullanımı için bacalı cihazların baca temizliği yılda bir kez yetkili firmalara yaptırılmalıdır. Kombi, şofben, soba ve kazan gibi yakıcı cihazların baca sensörlerinin çalışıyor olması şart” dedi. 

    Enerya’nın onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirmeyin
    İşletme Müdürü Karaca, Enerya’nın izni ve onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirilmemesi gerektiğinin altını çizerek, “Abonelerimizin tesisatlarında veya yakıcı cihazlarında yapacakları değişiklik öncesinde 444 8 429 nolu telefondan çağrı merkezimizi aramaları veya abone merkezlerimize gelerek bilgi vermeleri önemlidir. Abonelerimiz, yapılan işleme ekiplerimiz tarafından onay verilmesinin ardından gaz kullanımına tekrar başlayabilirler” dedi. 

    Gaz kokusu hissettiğinizde 187 Doğal Gaz Acil hattını arayın
    Enerya Erzincan Doğal Gaz Dağıtım AŞ İşletme Müdürü Serdar Karaca, ortamda gaz kokusu hissedilmesi durumunda yapılması gerekenleri şöyle anlattı: “Gaz kokusu hisseden abonelerimiz hemen ortamı havalandırarak sayaç vanalarını kapatmalılar. Bunun dışında hiçbir müdahalede bulunmadan 187 Doğal Gaz Acil hattına bilgi vermeliler.”

    Karaca,  187 Doğal Gaz Acil hattı olarak 3 ekip ile her ihbara ulaşmaya hazır olduklarını dile getirerek, Erzincan’ın en uzak mesafesine dahi 15 dakikadan az sürede ulaşabildiklerini sözlerine ekledi.

  • ENERYA KIŞ HAZIRLIKLARINA BAŞLADI (KAPADOKYA)
  • Enerya Kapadokyagaz Gaz Dağıtım AŞ, hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte doğal gaz abonelerini kışa hazırlıklar konusunda bilgilendirdi.

    Hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte Kapadokya’da kombiler de yanmaya başladı. Enerya Kapadokyagaz Gaz Dağıtım AŞ İşletme Müdürü Özenç Gezgin, kış hazırlıkları konusunda doğal gaz abonelerini bilgilendirdi. 
    Enerya Kapadokyagaz İşletme Müdürü Özenç Gezgin, temel kurallara uyularak kullanılan doğal gazın güvenilir, konforlu ve ekonomik bir yakıt olduğunu belirtti. Gezgin, 2016 yılı sonu itibariyle 870  km hat imalatına ulaşılacağını ifade ederek, “Kapadokyagaz’da 106 bin BBS aboneyi doğal gazla buluşturuyoruz. Abonelerimizi kış aylarında doğal gaz kullanmaya başlamadan önce baca ve kombi bakımlarını mutlaka yaptırmaları gerekmektedir” diye konuştu. 

    Havalandırma menfezlerinizi asla kapatmayın
    Özenç Gezgin, doğal gaz kullanımında yapılan bazı hatalar nedeniyle sorunlar yaşandığını hatırlatarak, “Havalandırma menfezlerinin kapatılması, bacalarda ve duman kanalında oluşan deformasyonlar sorunlarının yetkisiz firmalar tarafından giderilmeye çalışılması önemli hatalardır. Abonelerimizin havalandırma menfezlerin asla kapatmaması gerekiyor. Güvenli doğal gaz kullanımı için bacalı cihazların baca temizliği yılda bir kez yetkili firmalara yaptırılmalıdır. Kombi, şofben, soba ve kazan gibi yakıcı cihazların baca sensörlerinin çalışıyor olması şart” dedi. 

    Enerya’nın onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirmeyin
    İşletme Müdürü Gezgin, Enerya’nın izni ve onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirilmemesi gerektiğinin altını çizerek, “Abonelerimizin tesisatlarında veya yakıcı cihazlarında yapacakları değişiklik öncesinde 444 8 429 nolu telefondan çağrı merkezimizi aramaları veya abone merkezlerimize gelerek bilgi vermeleri önemlidir. Abonelerimiz, yapılan işleme ekiplerimiz tarafından onay verilmesinin ardından gaz kullanımına tekrar başlayabilirler” dedi. 

    Gaz kokusu hissettiğinizde 187 Doğal Gaz Acil hattını arayın
    Enerya Kapadokyagaz Doğal Gaz Dağıtım AŞ İşletme Müdürü Özenç Gezgin, ortamda gaz kokusu hissedilmesi durumunda yapılması gerekenleri şöyle anlattı: “Gaz kokusu hisseden abonelerimiz hemen ortamı havalandırarak sayaç vanalarını kapatmalılar. Bunun dışında hiçbir müdahalede bulunmadan 187 Doğal Gaz Acil hattına bilgi vermeliler.”

    Gezgin,  187 Doğal Gaz Acil hattı olarak 3 ekip ile her ihbara ulaşmaya hazır olduklarını dile getirerek, Kapadokya’nın en uzak mesafesine dahi 15 dakikadan az sürede ulaşabildiklerini sözlerine ekledi.

  • ENERYA KIŞ HAZIRLIKLARINA BAŞLADI (KARAMAN)
  • Enerya Karaman Gaz Dağıtım AŞ, hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte doğal gaz abonelerini kışa hazırlıklar konusunda bilgilendirdi.

    Hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte Karaman’da kombiler de yanmaya başladı. Enerya Karaman Gaz Dağıtım AŞ İşletme Müdürü Abdulkadir Kılıç, kış hazırlıkları konusunda doğal gaz abonelerini bilgilendirdi. 

    Enerya Karaman İşletme Müdürü Abdulkadir Kılıç, temel kurallara uyularak kullanılan doğal gazın güvenilir, konforlu ve ekonomik bir yakıt olduğunu belirtti. Kılıç, 2016 yılı sonu itibariyle 465 km hat imalatına ulaşılacağını ifade ederek, “Karaman’da 52.000 BBS aboneyi doğal gazla buluşturuyoruz. Abonelerimizi kış aylarında doğal gaz kullanmaya başlamadan önce baca ve kombi bakımlarını mutlaka yaptırmaları gerekmektedir” diye konuştu. 
    Havalandırma menfezlerinizi asla kapatmayın

    Abdulkadir Kılıç, doğal gaz kullanımında yapılan bazı hatalar nedeniyle sorunlar yaşandığını hatırlatarak, “Havalandırma menfezlerinin kapatılması, bacalarda ve duman kanalında oluşan deformasyonlar sorunlarının yetkisiz firmalar tarafından giderilmeye çalışılması önemli hatalardır. Abonelerimizin havalandırma menfezlerin asla kapatmaması gerekiyor. Güvenli doğal gaz kullanımı için bacalı cihazların baca temizliği yılda bir kez yetkili firmalara yaptırılmalıdır. Kombi, şofben, soba ve kazan gibi yakıcı cihazların baca sensörlerinin çalışıyor olması şart” dedi. 

    Enerya’nın onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirmeyin
    İşletme Müdürü Kılıç, Enerya’nın izni ve onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirilmemesi gerektiğinin altını çizerek, “Abonelerimizin tesisatlarında veya yakıcı cihazlarında yapacakları değişiklik öncesinde 444 8 429 nolu telefondan çağrı merkezimizi aramaları veya abone merkezlerimize gelerek bilgi vermeleri önemlidir. Abonelerimiz, yapılan işleme ekiplerimiz tarafından onay verilmesinin ardından gaz kullanımına tekrar başlayabilirler” dedi. 

    Gaz kokusu hissettiğinizde 187 Doğal Gaz Acil hattını arayın
    Enerya Karaman Doğal Gaz Dağıtım AŞ İşletme Müdürü Abdulkadir Kılıç, ortamda gaz kokusu hissedilmesi durumunda yapılması gerekenleri şöyle anlattı: “Gaz kokusu hisseden abonelerimiz hemen ortamı havalandırarak sayaç vanalarını kapatmalılar. Bunun dışında hiçbir müdahalede bulunmadan 187 Doğal Gaz Acil hattına bilgi vermeliler.”

    Kılıç,  187 Doğal Gaz Acil hattı olarak 3 ekip ile her ihbara ulaşmaya hazır olduklarını dile getirerek, Karaman’ın en uzak mesafesine dahi 15 dakikadan az sürede ulaşabildiklerini sözlerine ekledi.

  • ENERYA KIŞ HAZIRLIKLARINA BAŞLADI (EREĞLİ)
  • Enerya Ereğli Gaz Dağıtım AŞ, hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte doğal gaz abonelerini kışa hazırlıklar konusunda bilgilendirdi.

    Hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte Ereğli’de kombiler de yanmaya başladı. Enerya Ereğli Gaz Dağıtım A.Ş. İşletme Müdürü Hüseyin Arı, kış hazırlıkları konusunda doğal gaz abonelerini bilgilendirdi. 

    Enerya Ereğli İşletme Müdürü Hüseyin Arı, temel kurallara uyularak kullanılan doğal gazın güvenilir, konforlu ve ekonomik bir yakıt olduğunu belirtti. Arı, 2016 yılı sonu itibariyle 374 km hat imalatına ulaşılacağını ifade ederek, “Ereğli’de 35 bin BBS aboneyi doğal gazla buluşturuyoruz. Abonelerimizi kış aylarında doğal gaz kullanmaya başlamadan önce baca ve kombi bakımlarını mutlaka yaptırmaları gerekmektedir” diye konuştu. 

    Havalandırma menfezlerinizi asla kapatmayın
    Hüseyin Arı, doğal gaz kullanımında yapılan bazı hatalar nedeniyle sorunlar yaşandığını hatırlatarak, “Havalandırma menfezlerinin kapatılması, bacalarda ve duman kanalında oluşan deformasyonlar sorunlarının yetkisiz firmalar tarafından giderilmeye çalışılması önemli hatalardır. Abonelerimizin havalandırma menfezlerin asla kapatmaması gerekiyor. Güvenli doğal gaz kullanımı için bacalı cihazların baca temizliği yılda bir kez yetkili firmalara yaptırılmalıdır. Kombi, şofben, soba ve kazan gibi yakıcı cihazların baca sensörlerinin çalışıyor olması şart” dedi. 

    Enerya’nın onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirmeyin
    İşletme Müdürü Arı, Enerya’nın izni ve onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirilmemesi gerektiğinin altını çizerek, “Abonelerimizin tesisatlarında veya yakıcı cihazlarında yapacakları değişiklik öncesinde 444 8 429 nolu telefondan çağrı merkezimizi aramaları veya abone merkezlerimize gelerek bilgi vermeleri önemlidir. Abonelerimiz, yapılan işleme ekiplerimiz tarafından onay verilmesinin ardından gaz kullanımına tekrar başlayabilirler” dedi. 

    Gaz kokusu hissettiğinizde 187 Doğal Gaz Acil hattını arayın
    Enerya Ereğli Doğal Gaz Dağıtım A.Ş. İşletme Müdürü Hüseyin Arı, ortamda gaz kokusu hissedilmesi durumunda yapılması gerekenleri şöyle anlattı: “Gaz kokusu hisseden abonelerimiz hemen ortamı havalandırarak sayaç vanalarını kapatmalılar. Bunun dışında hiçbir müdahalede bulunmadan 187 Doğal Gaz Acil hattına bilgi vermeliler.”

    Arı, 187 Doğal Gaz Acil hattı olarak her ihbara ulaşmaya hazır olduklarını dile getirerek, Ereğli’nin en uzak mesafesine dahi 15 dakikadan az sürede ulaşabildiklerini sözlerine ekledi.

  • ENERYA KIŞ HAZIRLIKLARINA BAŞLADI (KONYA)
  • Enerya Konya Gaz Dağıtım AŞ, hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte doğal gaz abonelerini kışa hazırlıklar konusunda bilgilendirdi.

    Hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte Konya’da kombiler de yanmaya başladı. Enerya Konya Gaz Dağıtım AŞ Bölge Müdürü Arif Kösen, kış hazırlıkları konusunda doğal gaz abonelerini bilgilendirdi. 

    Enerya Konya Bölge Müdürü Arif Kösen, temel kurallara uyularak kullanılan doğal gazın güvenilir, konforlu ve ekonomik bir yakıt olduğunu belirtti. Kösen, 2016 yılı sonu itibariyle 2.670  km hat imalatına ulaşılacağını ifade ederek, “Konya’da 374 bin BBS aboneyi doğal gazla buluşturuyoruz. Abonelerimizi kış aylarında doğal gaz kullanmaya başlamadan önce baca ve kombi bakımlarını mutlaka yaptırmaları gerekmektedir” diye konuştu. 

    Havalandırma menfezlerinizi asla kapatmayın
    Arif Kösen, doğal gaz kullanımında yapılan bazı hatalar nedeniyle sorunlar yaşandığını hatırlatarak, “Havalandırma menfezlerinin kapatılması, bacalarda ve duman kanalında oluşan deformasyon sorunlarının yetkisiz firmalar tarafından giderilmeye çalışılması önemli hatalardır. Abonelerimizin havalandırma menfezlerin asla kapatmaması gerekiyor. Güvenli doğal gaz kullanımı için bacalı cihazların baca temizliği yılda bir kez yetkili firmalara yaptırılmalıdır. Kombi, şofben, soba ve kazan gibi yakıcı cihazların baca sensörlerinin çalışıyor olması şart” dedi. 

    Enerya’nın onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirmeyin
    Bölge Müdürü Kösen, Enerya’nın izni ve onayı olmadan tesisatlara müdahale ettirilmemesi gerektiğinin altını çizerek, “Abonelerimizin tesisatlarında veya yakıcı cihazlarında yapacakları değişiklik öncesinde 444 8 429 nolu telefondan çağrı merkezimizi aramaları veya abone merkezlerimize gelerek bilgi vermeleri önemlidir. Abonelerimiz, yapılan işleme ekiplerimiz tarafından onay verilmesinin ardından gaz kullanımına tekrar başlayabilirler” dedi. 

    Gaz kokusu hissettiğinizde 187 Doğal Gaz Acil hattını arayın
    Enerya Konya Doğal Gaz Dağıtım AŞ Bölge Müdürü Arif Kösen, ortamda gaz kokusu hissedilmesi durumunda yapılması gerekenleri şöyle anlattı: “Gaz kokusu hisseden abonelerimiz hemen ortamı havalandırarak sayaç vanalarını kapatmalılar. Bunun dışında hiçbir müdahalede bulunmadan 187 Doğal Gaz Acil hattına bilgi vermeliler.”

    Kösen,  187 Doğal Gaz Acil hattı olarak 3 ekip ile her ihbara ulaşmaya hazır olduklarını dile getirerek, Konya’nın en uzak mesafesine dahi 15 dakikadan az sürede ulaşabildiklerini sözlerine ekledi.

  • ÜZÜMLÜ'DE İLK DOĞAL GAZ ABONELİĞİ YAPILDI
  • Enerya Erzincan Gaz Dağıtım A.Ş. 2016 yılı yatırımları kapsamında Üzümlü’de alt yapı çalışmalarını tamamlayarak Üzümlü’yü doğal gazla buluşturmaya başladı. 

    Enerya Erzincan Doğal Gaz Dağıtım AŞ, 2016 yılı yatırım bölgelerinden biri olan Üzümlü’deki doğal gaz alt yapı çalışmalarını tamamladı. Üzümlü’yü doğal gaz konforu ve ekonomisiyle buluşturan Enerya, ilk abonelik işlemini de Erzincan Üzümlü Belediye Başkanı Ahmet Sazlı için yaptı. 

    Üzümlü Yunus Emre Mahallesi’ndeki Enerya Müşteri Hizmetleri Merkezi’nde Belediye Başkanı Ahmet Sazlı ve Enerya Erzincan Gaz Dağıtım AŞ İşletme Müdürü Serdar Karaca’nın katılımıyla gerçekleştirilen işlemlerde Ahmet Sazlı, Üzümlü’deki ilk Enerya abonesi oldu. 

    Üzümlü Belediye Başkanı Ahmet Sazlı, Üzümlü İlçesinin doğal gaza kavuşmasından duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Bu çalışmalarda emeği geçen herkese teşekkür ederim. Doğal gaz konforunu Üzümlü halkıyla buluşturduğumuz için mutluyum. Tüm Üzümlü halkını çağdaş ve ekonomik bir yakıt olan doğal gaz kullanmaya davet ediyorum” diye konuştu. 

    Enerya Erzincan Gaz Dağıtım A.Ş. İşletme Müdürü Serdar KARACA, Üzümlü’de 60 km’lik şebeke oluşturduklarını belirterek, “Bu şebeke üzerinden binasının bulunduğu sokaktan doğal gaz hattı geçen tüm Üzümlü halkını doğal gaz aboneliklerini yaptırmak üzere Müşteri Merkezimize bekliyoruz. Tapu veya Yapı Ruhsatlarını yanlarında getirdiklerinde abonelik işlemlerini gerçekleştiriyoruz” dedi. Karaca, Üzümlü halkını doğal gaz ekonomisiyle buluşmaya çağırdı.

  • ENERYA'DAN İTFAİYECİLERE DOĞAL GAZ EĞİTİMİ
  • Enerya Denizli Doğal Gaz Dağıtım A.Ş. tarafından 26-30 Eylül İtfaiye Haftası kapsamında itfaiyecilere “Doğal Gaz Bilgilendirme Eğitimi” verildi.

    Denizli Büyükşehir Belediyesi ile Enerya Denizli Doğal Gaz Dağıtım A.Ş. işbirliği ile 26-30 Eylül İtfaiye Haftası kapsamında itfaiyeciler için “Doğal Gaz Bilgilendirme Eğitimi” düzenlendi. 

    İş sağlığı ve güvenliği uzmanı olan Enerya Eğitim Müdürü Erol Kaya tarafından yürütülen derslere Denizli Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığına bağlı olarak çalışan 120 itfaiyeci katıldı. İtfaiyecilere “Temel Doğal Gaz Eğitimi” ve “Doğal Gaz Yangınlarına Müdahale Eğitimi” verildi. 

    “Canları pahasına yangınlara müdahale eden tüm itfaiyecilerimizin İtfaiye Haftası’nı kutluyorum” diyen Enerya Denizli Doğal Gaz Dağıtım A.Ş. Operasyon Müdürü Engin Palabıyık, “Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Osman Zolan’a bu işbirliği daveti için teşekkür ediyoruz. Olası yangın risklerine karşı itfaiyecilerimize doğal gaz yangınlarına müdahale konusunda bilgilendirme yaptık” dedi.

    Doğal gazın güvenilir ve ekonomik bir yakıt olduğuna dikkat çeken Palabıyık, “Doğal gaz güvenilir bir yakıt olmakla birlikte çıkabilecek sorunlara karşı hazırlıklı olmamız gerekiyor. Bu eğitimler olası yangınlarda vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini sağlayabilmek açısından çok önemli. Denizli’de 2006 yılından beri doğal gaz hizmeti veriyoruz. Doğal gaz kullanımıyla ilgili sadece vatandaşlarımızın değil, ilgili kurum ve kuruluşların bilgilendirilmesi gerekliliğine inanıyoruz. Bu eğitimlerin sürekliliğini sağlama konusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diye konuştu. 

     

  • ENERYA'DAN SONBAHAR KAMPANYASI (AYDIN)
  • “AYDIN, DOĞAL GAZA EKONOMİSİYLE BULUŞUYOR”

    Enerya, doğal gaz aboneliğinde Aydın’a özel bir kampanya başlattı. 31 Aralık’a kadar devam edecek olan kampanyada Aydınlılar, kredi kartıyla abonelik bedelini 9 taksitle, güvence bedelini ise 3 taksitle ödeyebilecekler.

    Enerji sektörünün en önemli aktörlerinden biri olan Enerya Enerji A.Ş, Türkiye’nin 2. en yaygın gaz dağıtım ve toptan satış firmasıdır. Enerya, Aydın’da kış öncesi doğal gaz abone ve güvence bedellerinde taksit kampanyası başlattı.  
    Enerya Aydın İşletme Müdürü Osman Ersöz, “Aydınlılar için özel bir kampanya düzenledik. Bu kampanya ile ekonomik ve konforlu bir yakıt olan doğal gazı, en uygun ödeme koşullarıyla Aydınlıları buluşturuyoruz. 31 Aralık’a kadar devam edecek olan kampanyada Aydınlılar kredi kartıyla abonelik bedelini 9 taksitle, güvence bedelini ise 3 taksitle ödeyebilecekler ” diye konuştu. Ersöz, Aydınlıları doğal gaz ekonomisiyle buluşmaya çağırdı.

    İşletme Müdürü Ersöz, Aydın’da 2009 yılında başlattıkları doğalgaz alt yapı çalışmalarını her geçen gün büyüttüklerini belirterek, şunlar söyledi: “2015 yılındaki 50 milyon TL’lik alt yapı çalışmasıyla bugün 450 km doğal gaz şebekesini tamamladıklarını ve 72 bin konutu doğalgaz ile buluşturduk. Aydın’daki hedefimiz 33 bin aboneye ulaşmak. Bunu da 2016 sonu itibariyle 65 Milyon TL tutarına yükseltmeyi planladığımız doğalgaz alt yapı yatırımızla başaracağız. “

  • ENERYA'DAN SONBAHAR KAMPANYASI (ANTALYA)
  • “BÜTÇE DOSTU DOĞAL GAZ ANTALYALILARLA BULUŞUYOR”

    Enerya, doğal gaz aboneliğinde Antalya’ya özel bir kampanya başlattı. 31 Aralık’a kadar devam edecek olan kampanyada Antalyalılar kredi kartıyla abonelik bedelini 9 taksitle, güvence bedelini ise 3 taksitle ödeyebilecekler.

    Enerji sektörünün en önemli aktörlerinden biri olan Enerya Enerji A.Ş, Türkiye’nin 2. en yaygın gaz dağıtım ve toptan satış firmasıdır. Enerya, Antalya’da kış öncesi doğal gaz abone ve güvence bedellerinde taksit kampanyası başlattı.  
    Diğer yakıtlarla karşılaştırıldığında verimliliği en yüksek ve en ekonomik yakıt olan doğal gaz kullanımının Antalyalıların ev ekonomisine önemli bir katkı sağladığını belirten Enerya Antalya Bölge Müdürü Mürsel Parlak, “Antalyalılar için özel bir kampanya düzenledik. Bu kampanya ile ekonomik ve konforlu bir yakıt olan doğal gazı, en uygun ödeme koşullarıyla Antalyalılarla buluşturuyoruz. 31 Aralık’a kadar devam edecek olan kampanyada Antalyalılar kredi kartıyla abonelik bedelini 9 taksitle, güvence bedelini ise 3 taksitle ödeyebilecekler” diye konuştu. 

    “YAKIT MASRAFINIZ YARI YARIYA DÜŞÜYOR”

    Parlak, doğal gaz kullanımıyla birlikte Antalyalıların yakıt masrafının yarı yarıya düştüğünü vurgulayarak, şunları söyledi: “Ocak ve sıcak su kullanımında tüp ve elektrik kullanımı yerine doğal gazı tercih eden Antalyalılar, bir yıllık tüketimlerinde yaklaşık yüzde 80 kar ediyorlar. Ocak, sıcak su ve ısınma için doğal gazı tercih edenler ise masraflarını bir yılda yarı yarıya düşürüyorlar. Antalyalılar, doğal gaz kullanımı tercihiyle evlerinin bütçesine katkıda bulunuyorlar.”

  • ENERYA'DAN SONBAHAR KAMPANYASI (ERZİNCAN)
  • “ERZİNCAN, DOĞAL GAZ KONFORUYLA BULUŞUYOR”

    Enerya, doğal gaz aboneliğinde Erzincan’a özel bir kampanya başlattı. 10 Ekim’e kadar devam edecek olan kampanyada Erzincanlılar, kredi kartıyla abonelik bedelini 5 taksitle, güvence bedelini ise 2 taksitle ödeyebilecekler.

    Türkiye’nin 2. en yaygın gaz dağıtım ve toptan satış firması olan Enerya Enerji A.Ş. kış öncesi doğal gaz abone ve güvence bedellerinde taksit kampanyası başlattı.

    Enerya Erzincan Gaz Dağıtım A.Ş. İşletme Müdürü Serdar KARACA, “Erzincanlılar için özel bir kampanya düzenledik. Bu kampanya ile ekonomik ve konforlu bir yakıt olan doğal gazı, en uygun ödeme koşullarıyla Erzincanlılarla buluşturuyoruz. 10 Ekim’e kadar devam edecek olan kampanyada Erzincanlılar kredi kartıyla abonelik bedelini 5 taksitle, güvence bedelini ise 2 taksitle ödeyebilecekler ” diye konuştu. Karaca, Erzincanlıları doğal gaz ekonomisiyle buluşmaya çağırdı.

    İşletme Müdürü Karaca, Erzincan’da 2007 yılında başlattıkları doğalgaz alt yapı çalışmalarını her geçen gün büyüttüklerini ve 2016 yılı itibariyle dağıtım bölgesini Çukurkuyu, Yalnızbağ ve Üzümlü’yü kapsayacak şekilde genişlettiklerini belirterek, şunlar söyledi: “Toplamda 41 milyon TL’lik alt yapı çalışmasıyla bugün 530 km doğal gaz şebekesini tamamladık. 48 bin konutu doğalgaz ile buluşturduk. Erzincan’daki hedefimiz 2016 yılı sonunda 40 bin aboneye ulaşmaktır.“

  • ENERYA'DAN SONBAHAR KAMPANYASI (KONYA)
  • “DOĞAL GAZA ABONE OLMAK ÇOK KOLAY”

    Enerya, doğal gaz aboneliğinde Konya’ya özel bir kampanya başlattı. 31 Ekim’e kadar devam edecek olan kampanyada Konyalılar kredi kartıyla abonelik bedelini 6 taksitle, güvence bedelini ise 3 taksitle ödeyebilecekler.

    Enerji sektörünün en önemli aktörlerinden biri olan Enerya Enerji A.Ş, Türkiye’nin 2. en yaygın gaz dağıtım ve toptan satış firmasıdır. Enerya, Konya’da kış öncesi doğal gaz abone ve güvence bedellerinde taksit kampanyası başlattı.  

    Yaklaşık 360 bin aboneye hizmet verdiklerini söyleyen Enerya Konya Bölge Müdürü Arif Kösen, “Konyalılar için özel bir kampanya düzenledik. Bu kampanya ile ekonomik ve konforlu bir yakıt olan doğal gazı, en uygun ödeme koşullarıyla Konyalılarla buluşturuyoruz. 31 Ekim’e kadar devam edecek olan kampanyada Konyalılar kredi kartıyla abonelik bedelini 6 taksitle, güvence bedelini ise 3 taksitle ödeyebilecekler. ” diye konuştu. 

    Konyalıların çağdaş, ekonomik ve konforlu bir yakıt olan doğal gaz kullanımını yaygınlaştırmak için çalışmalarına hızla devam ettiğini söyleyen Kösen, şunları söyledi: “Konya’nın yüzde 80’inde doğal gaz hattı bağlantılarını tamamladık. Yeni yatırım bölgeleri olarak belirlenen Akşehir, Ilgın, Kadınhan’ı da doğal gazla buluşturuyoruz. Konya’da 2003-2004 yılında başlayan yatırımlar 2015 sonu itibariyle 166 milyon TL’ye ulaştı. 2016 yılı sonunda Konya’daki yatırımlarımız 200 milyon TL’yi aşacak.”

  • SEKTÖRDE ENERYA FARKI
  • SEKTÖRDE ENERYA FARKI

    TEKNOLOJİ YATIRIMI MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNE YÖNELİK

    ENERYA Enerji A.Ş, müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışıyla dijitalleşme yatırımlarına hız verdi.


    Türkiye enerji sektörünün en önemli aktörlerinden biri olan Enerya Enerji AŞ, müşteri memnuniyetini arttırmak adına kendi sektöründe birçok yeniliğe imza atıyor. 10 ilde yaklaşık 950 bin doğal gaz abonesine hizmet veren Enerya, 2016 yılı başında tüm Enerya kentlerindeki müşteri hizmetleri ofislerinde gerçekleştirilen operasyonların ve verilen hizmetin standartlaştırılması adına Müşteri Hizmetleri Prosedürü’nü hayata geçirdi. 

    Müşteri Hizmetleri Müdürü Değer Taşlardan, Enerya olarak teknolojiye dayalı müşteri hizmetleri uygulamalarına yatırım yapmayı önemsediklerini belirterek, “Dünya dijitalleşiyor, bu sistemin içinde tüm kurumlar kendilerini var etmek zorundalar. Dijitalleşme müşteri ile kurumlar arasındaki ilişkileri de dönüştürüyor. Rekabet arttıkça teknolojiye yatırım fark yaratılan alan haline geliyor” diye konuştu.

    “Enerji sektöründe bir ilki gerçekleştirdik”
    Enerya olarak enerji sektöründe bir ilke imza attıklarını belirten Değer Taşlardan, şunları söyledi: “Geliştirdiğimiz mobil uygulama ile Her An Her Yerde Enerji sloganımızın doğruluğunu bir kez daha ortaya koyduk. Enerya olarak enerji sektöründe bir ilki gerçekleştirdik. Sistem sayesinde IOS veya Android işletim sistemlerini kullanan abonelerimiz anlık doğal gaz tüketimlerini hesaplayabiliyor. Abonelerimiz mobil uygulamadaki Optik Karakter Tanımlama teknolojisi sayesinde cep telefonu kamerası ile doğal gaz sayaç endeks bilgisini okutarak şubelerimize gitmeden anlık tüketim bilgilerini ve fatura detaylarını akıllı telefonları üzerinden görüntüleyebiliyor. Uygulama sayesinde abonelerimiz için doğal gaz faturaları sürpriz olmaktan çıkıyor.” 

    Müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik çalışmalardan birini de Alacak Yönetimi süreci olduğunu belirten Taşlardan, “Bireysel müşterilere borç hatırlatma aramaları ve SMS gönderimleri yapıyoruz. Abonelerimiz çağrı merkezimiz tarafından aranarak borç durumu hatırlatması yapılıyor, bu uygulama kendi sektörümüzde örnek teşkil ediyor. Bu süreç sayesinde abonelerimizin kesintisiz hizmet almalarını sağlamak hedefleniyor” dedi. 

    “Müşteri odaklı web sitesi hizmete girdi”
    Enerya Enerji AŞ olarak doğal gaz ve elektrik alanlarında hizmet verdiklerini söyleyen Değer Taşlardan, yeni hazırlanan web sitesinin müşteri odaklı hazırlandığını belirtti. Abonelerimizden gelen talep üzerine elektrik faturalarını yeni web sitesi üzerinden kredi kartıyla ödenebilir hale geldiğini ifade eden Taşlardan, şunları söyledi: “Son kullanıcıyı hedefleyen bir web sitesi hazırladık. Enerji dünyasında müşteri hizmetleri merkezlerinin (MHM) önemini çok iyi biliyoruz. Fakat dijitalleşen dünyada enerji müşterisinin de MHM’lere gelmeden işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebilecekleri platformlar / alternatif kanallar sunmayı her zaman hedefliyoruz. Hem abonelerimiz hem de abone olmak isteyen herkesin tüm sorularına cevap bulabileceği bir site oldu. Doğal gaz abonesi olmak isteyen herkes web sayfası üzerinden sokağında doğal gaz hattı olup olmadığını öğrenebilecek. Online işlemlere, sözleşmelere, sertifikalı firma bilgilerine rahatlıkla ulaşılabilecekler.”

    Taşlardan, müşteri hizmetleri merkezlerindeki her bankonun önünde tabletler yerleştirildiğini belirterek, “Müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışımızla mükemmel müşteri deneyimini yakalamak adına uçtan uca hizmet süreçlerinin değerlendirilmesinin gerektiğine inanıyoruz. Bu amaçla müşteri hizmetleri merkezlerinde abonelerimizden hizmet aldığı personelle ve hizmet süreçleriyle ilgili değerlendirme yapabileceği anket sorularını cevaplamalarını istiyoruz. Banko önünde yer alan tabletlerden soruları cevaplayabilecekler. Bu cevaplar bizim uçtan uca müşteri yaşam döngüsü içerisindeki hizmet süreçlerimizi daha iyi bir noktaya taşıyacaktır” dedi. 
    “Sesli Yanıt Sistemi uygulamaya geçti” 

    Müşteri Hizmetleri Prosedürü ile hizmetleri standartlaştırdıklarına da dikkat çeken Taşlardan, “Bu prosedürle sosyal medya aracılığıyla,  telefonla ya da yazılı olarak başvuran tüm abonelerimize hızlı ve çözüm odaklı cevap vermeyi hedefledik. Ve aylık yaklaşık 80 binin üzerinde aboneye birebir hizmet vermeyi başardık. Abone merkezlerimizdeki ortalama işlem süresi sadece 4 dakikadır. Çağrı merkezimiz her ay yaklaşık 30 bin çağrıya, ortalama 9 saniyede cevap veriyor. Zamanın en kıymetli olduğu dönemde yaşarken bu sayıdaki çağrıyı kısa sürede cevaplamayı önemsiyoruz” dedi. İletişim merkezinden yapılan görüşmelerin önemli bir kısmını oluşturan fatura borç sorgulama işleminin artık Sesli Yanıt Sistemi ile gerçekleştiğini belirten Değer Taşlardan, şunları söyledi: “Müşteri memnuniyeti kapsamında kritik önem taşıyan bu uygulama sayesinde katılımcılar, TC kimlik ve/veya sözleşme hesap numaralarını kullanarak istedikleri bilgileri Sesli Yanıt Sistemi ile rahatlıkla öğrenebiliyor. Sistem sayesinde müşteri şikâyet ve işlemlerini daha rahat karşılayabilen Enerya İletişim Merkezi’ndeki müşteri temsilcileri ise daha fazla müşteriye dokunarak daha kaliteli hizmet verebiliyor.”

  • Enerya, Erzincanlı bayileriyle iftar yemeğinde buluştu
  • Türkiye enerji pazarının önde gelen oyuncularından Enerya, Erzincan’da Enerya’nın doğalgaz iç tesisatı ve servis hattı sertifikasına sahip firmalarıyla gerçekleştirdiği iftar programında bir araya geldi.
     

    Enerya Erzincan Gaz Dağıtım A.Ş., Erzincan’da doğalgaz iç tesisatı ve servis hattı sertifikasına sahip firmalarıyla iftar programında bir araya geldi.

    Ramazan coşkusunun ve maneviyatının birlikte paylaşıldığı toplantıda, Enerya’nın 2016 yatırım hedefleri ve sektörün genel durumuyla ilgili görüş alışverişinde bulunuldu. Ayrıca Erzincan, Demirkent, Kavakyolu, Ulalar, Geçit, Çukurkuyu, Yalnızbağ ve Üzümlü şehirlerinden oluşan dağıtım bölgesinde gerçekleştirilen yatırımlar hakkında firmalara detaylı bilgilendirme yapıldı. Programa; Enerya Erzincan Gaz Dağıtım A.Ş. İşletme Müdürü Serdar Karaca, Enerya İç Tesisat Müdürü Ali Serhat Ertürk, Enerya’nın üst düzey yöneticilerinin yanı sıra sertifikalı firma yetkilileri katıldı.  

    Karaca: “İş kazalarının önüne geçmek için iş güvenliğine öncelik verilmeli.”

    Maneviyat iklimi Ramazan ayında iş ortaklarıyla bir araya gelmekten çok mutlu olduğunu söyleyen Enerya Erzincan Doğalgaz Dağıtım A.Ş. İşletme Müdürü Serdar Karaca, “Birlikte geçirdiğimiz 9 yıllık süreçte yoğun mesai harcayan firmalarımız bugün artık hem Erzincan kamuoyunda hem de sektörde kendilerini yukarı taşımışlardır. Fakat yapılan tüm tesisat çalışmalarında önceliğimiz olası iş kazalarının önüne geçmek oldu. İşbirliği yaptığımız tüm firmaların iş güvenliğine öncelik vermesi, çalışmalarını bu doğrultuda gerçekleştirmesi en büyük hedefimizdir” dedi.

    Öte yandan iş ortaklarıyla bir araya gelmekten duyduğu mutluluğu yenileyen Enerya Erzincan Doğalgaz Dağıtım A.Ş. İşletme Müdürü Serdar Karaca, programa katılanlara göstermiş oldukları hassasiyetten dolayı teşekkür etti.

  • Enerya'dan müşteri memnuniyeti adına "Sesli yanıt sistemi"
  • Enerya, kullanıcı dostu ve son teknolojiye uygun bir yapıyla geliştirdiği ‘Müşteri Hizmetleri Dönüşüm Programı’ çerçevesinde ‘Sesli Yanıt Sistemi’ni hayata geçirerek, İletişim Merkezi’ndeki müşteri temsilcilerinin daha fazla müşteriye dokunarak daha kaliteli hizmet vermesini sağladı.

    Türkiye enerji pazarının önde gelen oyuncularından Enerya, yeni hizmete giren Müşteri Hizmetleri Dönüşüm Programı çerçevesinde, müşterilerinin daha kaliteli hizmet almalarını sağlamak için ‘Sesli Yanıt Sistemi’ni hayata geçirdi.

    Müşteri memnuniyetini arttırmak adına birçok yeniliğe imza atan Enerya, iletişim merkezinden yapılan görüşmelerin yaklaşık yüzde 17’sini oluşturan fatura borç sorgulama işlemini, artık Sesli Yanıt Sistemi ile gerçekleştiriyor. Müşteri memnuniyeti kapsamında kritik önem taşıyan bu uygulama sayesinde katılımcılar, TC kimlik ve/veya sözleşme hesap numaralarını kullanarak istedikleri bilgileri Sesli Yanıt Sistemi ile rahatlıkla öğrenebiliyor.

    Sistem sayesinde müşteri şikâyet ve işlemlerini daha rahat karşılayabilen Enerya İletişim Merkezi’ndeki müşteri temsilcileri ise daha fazla müşteriye dokunarak daha kaliteli hizmet verebiliyor.

    Uzun: “Müşteri memnuniyeti bizim için çok önemli”

    STFA Enerji Grubu Başkanı ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, Enerya’nın teknolojinin ve yeniliğin yakın takipçisi, hatta öncüsü olduğunu söyledi. 2016 yılı başında tüm illerdeki müşteri hizmetleri ofislerinde gerçekleştirilen operasyonların ve verilen hizmetin standartlaştırılması adına Müşteri Hizmetleri Prosedürü’nü hayata geçirdiklerini ifade eden Uzun, “Bu prosedürle sosyal medya aracılığıyla,  telefonla ya da yazılı olarak başvuran tüm abonelerimize hızlı ve çözüm odaklı cevap vermeyi hedefledik. Ve aylık ortalama 81 bin aboneye birebir hizmet vermeyi başardık. Abone merkezlerimizdeki ortalama işlem süresi sadece 4 dakikadır. Çağrı merkezimiz her ay ortalama 31 bin çağrıya, ortalama 9 saniyede cevap veriyor. Zamanın en kıymetli olduğu dönemde yaşarken bu sayıdaki çağrıyı kısa sürede cevaplamayı önemsiyoruz” dedi.

    Aynı zamanda Enerya abonelerinin daha kaliteli hizmet almaları için Sesli Yanıt Sistemi’ni hayata geçirdiklerini söyleyen Uzun, “Yüzde 100 müşteri memnuniyeti hedefiyle çalışan bir şirket olarak, müşterilerimizin memnuniyeti bizim için çok önemlidir. Sistem sayesinde müşterilerimiz TC kimlik ve/veya sözleşme hesap numaralarını kullanarak istedikleri bilgileri Sesli Yanıt Sistemi ile rahatlıkla öğrenebiliyor. İletişim Merkezi’ndeki müşteri temsilcisi arkadaşlarım da daha fazla müşteriye dokunarak daha kaliteli hizmet verebiliyor. Sistem sayesinde istediğimiz iki unsuru bir araya getirmiş olduk. Ve bu uygulamayla Enerya’nın sektördeki en önemli farkının müşteri memnuniyetine yönelik yaptığı yatırımlar olduğunu bir kez daha kanıtladık.” 

  • Enerya'dan Antalya'ya 22 Milyon TL Yatırım
  • Türkiye enerji sektörünün en önemli oyuncularından olan Enerya, Antalya’daki doğalgaz yatırımları, yeni yatırım bölgeleri ve projeleriyle ilgili bir basın toplantısı gerçekleştirdi.

    STFA Enerji Grubu Başkanı ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, Antalyalıların doğal gaz konforunu ve ekonomisini yaşayabilmeleri için yeni yatırım bölgelerinde doğal gaz hat çalışmalarına başladıklarını açıkladı.

    Türkiye enerji sektörünün en önemli oyuncularından olan Enerya, Antalya’daki yeni yatırım bölgelerini ve 2015 yılı değerlendirmesiyle ilgili detayları düzenlediği basın toplantısında paylaştı.

    12 Mayıs Perşembe günü Antalya Rixos Downtown Otel’de gerçekleştirilen kahvaltılı toplantıda medyayla bir araya gelen STFA Enerji Grubu Başkanı ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, Antalya’da 2007 yılında başlayan yatırımlarının 2015 sonu itibariyle Antalya’ya 98 milyon TL’ye ulaştığını söyledi. Uzun, Kepez’de 11, Konyaaltı’nda 15, Muratpaşa’da 14, Serik’te 4 mahalle olmak üzere toplam 44 mahalleye 891 km hat imalatı yapıldığının altını çizdi.

    STFA Enerji Grubu Başkanı ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, 2016 yılı yeni yatırım bölgelerindeki çalışmalara ilişkin şunları söyledi: “Kepez’de Karşıyaka, Emek, Yeşilyurt, Gülveren mahallerini, Muratpaşa’da ise Deniz, Altındağ, Memurevleri, Güvenlik, Gençlik, Çağlayan, Güzeloluk, Kızıltoprak mahallelerini doğal gaz konforu ile buluşturacağız. 2016 yılı içerisinde Antalya için yapılması planlanan yatırım tutarı 22 milyon TL’dir. İki ilçede 197 km’lik hat imalatı yapılacaktır.”

    “Antalya’ya, 2007’den bugüne 120 milyon TL yatırım yaptık”

    STFA Enerji Grubu Başkanı ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, 2016 sonunda Antalya’da toplam 120 milyon TL’lik yatırım tutarına ulaşılacağını belirterek, “Toplam 56 mahallede 1.088 km. hat imalatı yapmış olacağız. 2015 sonu itibariyle yaklaşık 41.000 abone doğal gaz konforuna kavuşmuştur” diye konuştu.  

    Uzun, 2016 yıl sonu hedeflerinin yeni yatırım bölgeleriyle birlikte 65 bin abone olduğunu ifade ederek, “Antalya, turizmin başkenti olmasına rağmen maalesef havası en kirli iller arasında da ilk sıralarda yer almaktadır. Enerya olarak Antalyalıların çağdaş, ekonomik ve konforlu bir yakıt olan doğal gazla buluşmaları için çalışıyoruz” dedi.

    “Enerya, teknolojinin ve yeniliğin yakın takipçisi”

    STFA Enerji Grubu Başkanı ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, Enerya’nın teknolojinin ve yeniliğin yakın takipçisi, hatta öncüsü olduğunu hatırlatarak, şöyle konuştu: “Abonelerimizin tüketim bilgilerine anında ulaşabilmeleri için mobil uygulama hizmetini hayata geçirdik. Enerji sektörünün ilklerinden olma özelliği taşıyan uygulama ile Enerya aboneleri, hem anlık tüketim hesaplamalarına ulaşabiliyor hem de online işlemlerini akıllı telefonları üzerinden yapabiliyorlar. İlk olan ise abonelerimizin bunu hem gaz hem de elektrik alanında kullanabilmeleridir.”

    Aslan Uzun, Enerya’nın sektördeki en önemli farkının müşteri memnuniyetine yönelik yaptığı yatırımlar olduğunu belirterek, 2016 yılı başında tüm illerdeki Müşteri Hizmetleri Ofislerinde gerçekleştirilen operasyonların ve verilen hizmetin standartlaştırılması adına Müşteri Hizmetleri Prosedürü hazırlandığını ifade etti. Uzun, “Bu prosedürle sosyal medya aracılığıyla,  telefonla ya da yazılı olarak başvuran tüm abonelerimize hızlı ve çözüm odaklı cevap vermeyi hedefledik” dedi. Aylık ortalama 81 bin aboneye birebir hizmet verildiği belirten STFA Enerji Grubu Başkanı ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, “Abone merkezlerimizdeki ortalama işlem süresi sadece 4 dakikadır. Çağrı merkezimiz her ay ortalama 31 bin çağrıya, ortalama 9 saniyede cevap veriyor. Zamanın en kıymetli olduğu dönemde yaşarken bu sayıdaki çağrıyı kısa sürede cevaplamayı önemsiyoruz” dedi. Uzun, Antalya özelinde müşteri hizmetleri merkezlerinin aylık ortalama 6 bin aboneye hizmet verdiğini de sözlerine ekledi. 

  • Enerya, Aydın'daki doğalgaz yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor
  •  

    Enerya, Aydın’daki doğalgaz yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor

    Türkiye enerji sektörünün en önemli oyuncularından olan Enerya, Aydın’da hayata geçirdiği yeni doğalgaz projesiyle ilgili bir basın toplantısı gerçekleştirdi.                                                                                                                  Doğalgaz, elektrik ve yenilenebilir enerji alanlarında faaliyet gösteren Enerya, yeni yatırımlarla büyüyeceğinin sinyallerini verdi.

    Türkiye enerji sektörünün en önemli oyuncularından olan Enerya, Aydın’da hayata geçirdiği yeni doğalgaz projesiyle ilgili detayları düzenlediği basın toplantısında paylaştı.

    4 Mayıs Çarşamba günü Aydın Anemon Otel’de gerçekleştirilen toplantıda basın mensuplarına seslenen Enerya Aydın ve Denizli Bölge Müdürü M. Akif Tulukcu, Enerya’nın kurulduğu günden bugüne sektörün en önemli aktörlerinden biri olmayı başardığını, bunu da Enerya’nın hayallerine ve her zaman daha iyisini başarma azmine borçlu olduğunu söyledi. Tulukcu, “Enerya olarak bu ülkeye, bu ülke insanına olan büyük inancımız sayesinde büyümemizi sürdürülebilir kılmak için çalışıyoruz.  Hayallerimiz sayesinde bugün, 3 milyar m3 gaz hacmiyle yaklaşık 1 milyon evi doğalgaz ile buluşturmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu rakamlara baktığımız zaman bulunduğumuz şehirlerde nüfusun ortalama yüzde 85’ine hizmet götürerek doğalgaz dağıtımındaki rüştümüzü kanıtlamış durumdayız” dedi.

    Türkiye’nin ikinci yaygın gaz dağıtım ve toptan satış firması, Enerya

    Enerya’nın kuruluşundan bu yana 600 milyon TL’yi aşkın yatırım gerçekleştirdiğini bu yatırımın büyük kısmının son 5 yılda yapıldığını belirten Tulukcu, “Enerya olarak yaklaşık 1 milyon abone sayımızla Türkiye’nin 2. en yaygın gaz dağıtım ve toptan satış firmasıyız. Türkiye’nin 11 şehrinde doğalgaz ve altyapı faaliyetlerimizi itinayla sürdürüyoruz. Gururla söylemeliyim ki Enerya, Antalya, Konya, Karaman, Ereğli, Erzincan, Denizli, Aydın, Aksaray, Çorum, Niğde ve Nevşehir’in 30 yıl süresince gaz dağıtım lisansına sahip ve bu şehirlerimizde en iyi hizmeti vermek her zaman ilk hedefimiz oldu.

    Enerya, Aydın’daki doğalgaz hattını genişletiyor

    Ayrıca Enerya Aydın ve Denizli Bölge Müdürü M. Akif Tulukcu, Aydın’da 2009 yılında başlattıkları doğalgaz alt yapı çalışmalarını her geçen gün büyüttüklerini ve 2015 yılındaki 50 milyon TL’lik alt yapı çalışmasıyla bugün 450 km doğal gaz şebekesini tamamladıklarını ve 72 bin konutu doğalgaz ile buluşturduklarını söyledi.

    Aydın’a yaptıklarını yeni yatırımla 11 bin yeni aboneye ulaşmayı amaçladıklarını söyleyen Tulukcu, “Aslına bakarsanız Aydın’daki hedefimiz 33 bin aboneye ulaşmak. Bunu da 2016 sonu itibariyle 65 Milyon TL tutarına yükseltmeyi planladığımız doğalgaz alt yapı yatırımız ve 22 bin olan abone sayımızı, yılsonunda 11 bin yeni abone alımıyla birleştirerek gerçekleştirmek istiyoruz. Çünkü Aydın’da gitmediğimiz bazı bölgeler var. Bu yatırımımız sayesinde bu yıl; Efeler, Hasan Efendi, Kurtuluş, Güzelhisar, Zeybek Mahallesi, Nazilli’de Cumhuriyet, Turan Mahallesi, Söke’de Yenicami, Konak ve Fevzipaşa Mahallesi ve Kuşadası’na çelik ana hat taşıyıcı hattımızla doğal gaz götüreceğiz. Çünkü Enerya olarak, sadece rakamsal başarının sürdürülebilir büyüme için yeterli olmadığına inanıyoruz.”

  • Antalyalılar 9 taksitle doğal gaza kavuşuyor
  • Antalya’nın ilk doğal gaz kullanan ilçesi Kepez’de yeni bir kampanya başlatan Enerya, Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü ve muhtarlarla bir araya geldi. Kepez’de eski yatırım bölgeleri olan Fabrikalar Mahallesi, Atatürk Mahallesi, Yükseliş Mahallesi, Zafer Mahallesi, Ahatlı Mahallesi, Çankaya Mahallesi, Yenidoğan Mahallesi, Ulus Mahallesi ve Özgürlük Mahallesi ile yeni yatırım bölgeleri Emek, Karşıyaka, Yeşilyurt ve Gülveren mahalleleri muhtarlarıyla akşam yemeğinde bir araya gelerek doğal gaz kampanyasına ilişkin bilgi verildi. 30 Haziran’a kadar sürecek olan kampanya, Antalyalılara 9 taksitle abone olma imkanı sağlıyor. Kredi kartına taksitle ödenebilecek olan taksit tutarı 55,72 TL olacak

    Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, Antalya’da doğal gaz yatırımını yapan ilk ilçe olduklarını vurgulayarak, “Doğal gaz medeni ve ucuz bir yakıt. Doğal gazın yaygınlaşması demek daha iyi bir yaşam, daha az enerji masrafı, ucuz ısınma ve daha temiz bir hava demektir. Doğal gaz demek evinizin her odasının aynı sıcaklıkta olması demektir. 2009’da göreve başladığımda kış akşamları kapalı mekanlarda bile genzimiz yanardı. Bugün bu sorun yok, bunun nedeni de doğal gaz kullanımın artması” diye konuştu. Başkan Tütüncü, altyapı çalışmaları tamamlanmadan doğal gaz bağlantılarının bitirilmesinin önemine dikkat çekerek, konuşmasını şöyle bitirdi: “Mahallerimizi güzelleştirmek istiyoruz. Kepezlilerin alt yapı sorunu olmayan mahallelerde yaşamasını istiyoruz. Bu nedenle de tüm Kepezlilerin desteğini bekliyorum. Doğal gaz kullanımın yaygınlaştırılması için hep birlikte çalışmalıyız.”

    Toplantıda söz alan Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, Antalyalılara konforlu enerji tüketimi sağlamak için çalıştıklarını belirterek, “Halkımıza nasıl daha iyi bir hizmet götürürüz diye düşünüyoruz, bunun için çalışıyoruz. Doğal gazın konforunun tüm Antalyalılara ulaşmasını istiyoruz” dedi. Uzun, “Doğal gaz demek temiz hava, ısınmada konfor ve evin bütçesine katkı demektir. Doğalgaz, ısınmak için kullanılan diğer enerji kaynaklarından ekonomiktir, ucuzdur. Doğal gaz demek musluğunuzdan her daim sıcak suyun akması demektir. Doğalgaz, yemeğinizin yarım kalmaması demektir. Doğal gazla hayatınız konforlu, ekonomik ve keyifli olacaktır” diye konuştu.

    Toplantıda muhtarla adına söz alan Kepez Muhtarlar Derneği Başkanı Feyzullah Büyükkeleş, doğal gaz kullanımının yaygınlaşması gerektiğine dikkat çekerek,            “Bugün buradaki 15 muhtar, en şanslı muhtarlar. Doğal gaz kullanan vatandaşlarımızla konuştuğumuzda şöyle bir gözlemimiz oluyor, ‘Millet rahat, millet mutlu’” diye konuştu.

    Toplantıya Kepez Belediye Başkan Yardımcısı Sebahat Adanır, Enerya Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Arda Beştaş, Antalya Bölge Müdürü Mürsel Parlak, Enerya yöneticileri ve belediye bürokratları da katıldı.

  • STFA Yatırım Holding, enerji grubu şirketi Enerya'da Partners Group ile ortak oldu
  • STFA Yatırım Holding, enerji yatırımlarını yürüten şirketi Enerya'ya yüzde 30 hisse ile ortak olması için dünyanın en önemli finans kuruluşlarından biri olan İsviçreli Partners Group ile anlaştı. Anlaşma ile Partners Group bu büyüklükte bir yatırımla ilk kez Türkiye enerji pazarına girdi.

    Türkiye enerji sektöründe en önemli oyunculardan biri olan Enerya, hızlı büyümesini uluslararası piyasalarda söz sahibi bir yabancı ortakla birlikte sürdürecek. Partners Group ile STFA Yatırım Holding, 4 Eylül Perşembe günü Çırağan Sarayı'nda STFA Yatırım Holding CEO'su Mehmet Ali Neyzi, Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun ve Partners Group adına Özel Finans Yatırımları Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi René Biner ve Özel Altyapı Yatırımları Başkanı Brandon Prater'ın katılımı ile düzenlenen imza töreni ile ortaklıklarını açıkladılar.

    30 milyar Euro iş hacmi ile dünyanın en büyük özel sermaye, altyapı ve gayrimenkul yatırım şirketlerinden biri olan İsviçreli Partners Group, uluslararası yatırımcıları için yönettiği fonlar ile, Kuzey Amerika'da toplam 1500 MWlik kapasiteli iki doğal gaz çevrim santrali; İspanya'da Madrid'te doğal gaz dağıtımını yürüten "Madrileña Red de Gas" şirketi; Meksika'da günlük 1.2 milyar mmbtu kapasiteye sahip boru hattı operatörü "Fermaca"; ve Japonya'da ülke çapında güneş tarlaları altyapı kurulumu ve inşası yapan "Japan Solar" gibi yatırımlar yapıyor. Grup bu anlaşma çerçevesinde STFA Yatırım Holding ile Enerya çatısı altında güçlerini birleştirecek, başta doğal gaz dağıtımı olmak üzere enerji sektöründe ortak yatırımlar yapacak.

    STFA Yatırım Holding CEO'su Mehmet Ali Neyzi, Türkiye'nin artan enerji talebi ve hızlı büyüyen ekonomisi ile özellikle Avrupalı büyük yatırımcılar için enerji sektöründe çok cazip bir ülke haline geldiğinin altını çizdi. Neyzi, "Türkiye'de enerjiye önümüzdeki 10 yıl içinde 120 milyar dolar yatırım yapılması gerekiyor. Bu büyük yatırım alanı elbette önemli yatırımcılar açısından da Türkiye'yi cazip bir ülke haline getiriyor. Partners Group da Türkiye'de enerji sektörünü yakınen takip etmekteydi. İki büyük şirket olarak ortak yürüme kararı aldık. Enerya'da Partners Group ile ortak olan STFA Yatırım Holding enerji sektörü yatırımlarına hız vererek organik ve inorganik büyümeye devam edecek." dedi.

    Toplantıda konuşan Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, "10 yıldır Antalya, Konya, Karaman, Ereğli, Erzincan, Denizli, Aydın, Aksaray, Çorum, Niğde ve Nevşehir illerinin doğal gaz dağıtımını yürütüyoruz. Enerya Türkiye'nin 2. en yaygın doğal gaz dağıtım şirketi olarak 11 şehirde bugüne kadar 450 milyon TL'lik yatırım ile 6500 km'lik dağıtım ağı kurdu. 10 yıl içinde hızlı bir yatırım planı ile bulunduğumuz illerde nüfusun ortalama yüzde 85'ine hizmet götürerek 2014 sonu itibarıyla 800 binden fazla aboneye, 1,5 milyar TL'lik ciroya ve toplamda 2,8 milyar metreküplük hacme ulaştık. Partners Group ile yaptığımız bu anlaşma ile birlikte daha da güçlenen yeni yapımız ile başta doğal gaz dağıtımı olmak üzere elektrik ve yenilenebilir enerji yatırımlarımıza hız vereceğiz." dedi. Brandon Prater, Partners Group Özel Altyapı Yatırımları Bölüm Başkanı, törende yaptığı konuşmada, "Uluslararası bir yatırımcı olarak bu büyüyen pazarda yerimizi güçlü bir grup olan STFA ile konumlama kararı aldık. Önümüzdeki yıllarda, Enerya'nın Türkiye doğal gaz dağıtımındaki payını ilerletmeyi hedefliyoruz. Amacımız, her iki tarafın katkıları ile Enerya platformunu geliştirmek ve bu sayede sürekli ve sağlam bir büyümeye ulaşmaktır." dedi.

    Yatırım bankacılığı hizmetleri ve varlık yönetimi grubu ÜNLÜ & Co bu işlemde STFA Yatırım Holding'ın danışmanlığını üstlenmiştir.

  • STFA 600 milyon TL yatırımla, enerjide Enerya markası ile büyüyecek
  • STFA, doğal gaz dağıtım şirketleri ve enerji yatırımlarını Enerya markası adı altında topluyor. Türkiye'de enerjide faaliyet gösterdiği alanlarda en büyük 3 oyuncudan biri olmak üzere yola çıkan Enerya, 2018 yılı sonuna kadar yılda 3 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.

    STFA Grubu CEO'su Mehmet Ali Neyzi ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun düzenledikleri basın toplantısında, STFA Holding'in enerji sektöründe faaliyet gösteren yeni markası Enerya'nın hedeflerini açıkladılar.
    Basın toplantısında konuşan STFA Grubu CEO'su Mehmet Ali Neyzi, Türkiye'nin enerji talebinin 2023 yılında bugünkü 250 milyar kwh seviyesinden 500 milyar kwh'e yükselmesini beklediklerini vurguladı. Neyzi, "Yaklaşık 2 kat artan enerji talebinin karşılanabilmesi için Türkiye'de enerjiye önümüzdeki 10 yıl içinde 120 milyar dolar yatırım yapılması gerekiyor. Geleceği enerjide görüyoruz." dedi. Neyzi, sözlerine şöyle devam etti: "2003 yılından bu yana doğal gaz sektöründe Energaz adı altında sürdürdüğümüz faaliyetlerimizi artık enerjide çok daha fazla büyüyerek ve yeni alanlara girerek sürdüreceğiz. Bu çerçevede STFA altında yeni bir yapılanmaya gidiyoruz. Tüm enerji dünyasına yayılımımızı Enerya markası altında birleştiriyoruz. Türkiye'nin ve bölgenin enerji öngörüleri çerçevesinde yeni bir yatırım planı hazırladık. Enerya olarak biz de bu atılımın içinde yer alacağız."

  • 10 yılda 430 milyon TL'lik yatırımla 700 bin haneye doğal gaz ulaştırdık
  • Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, STFA'nın 2003 yılında kurduğu ve doğal gaz dağıtım lisanslarına sahip Energaz'ın bünyesinde, Antalya, Konya, Karaman, Konya Ereğlisi, Erzincan, Denizli, Aydın, Aksaray, Çorum, Niğde ve Nevşehir illerinin doğal gaz dağıtım şirketlerinin bulunduğunu söyledi. Uzun, "Türkiye'nin 2. en yaygın doğal gaz dağıtım şirketi olarak 11 şehirde, bugüne kadar 430 milyon TL'lik yatırım ile 6500 km'lik dağıtım ağı kurduk. 10 yıl içinde hızlı bir yatırım planı ile bulunduğumuz illerde nüfusun ortalama yüzde 85'ine hizmet götürerek 710 bin aboneye ulaştık. 2013 sonu itibarıyla 1,3 milyar TL'lik ciroya ulaştık. Firmamız artık Enerya markası ile enerji sektöründe daha geniş alanda faaliyetlerini sürdürecek" dedi.

  • Enerya doğal gaz, elektrik ve yenilenebilir enerjide büyüyecek
  • Uzun, "Enerya ile doğal gazın yanı sıra, elektrik ticaretine de girmeyi planlıyoruz. Dağıtım çalışmalarımızın yanı sıra elektrik üretiminde de yer alacağız. Elektrik üretiminde öncelikli yatırım alanımız yenilenebilir enerji projeleri olacak. Enerya markamız altında 'daha temiz, daha akılcı ve daha kolay' felsefesi ile hizmet kalitemizi iyileştirerek daha müşteri odaklı bir şirket olacağız" diye konuştu.

  • Toplam 600 milyon TL yatırım
  • Uzun, önümüzdeki dönemde tüm enerji projelerine toplam 600 milyon TL yatırım planladıklarını açıkladı. Uzun, "Enerji yatırımlarımız için, 2013 yılında Garanti Bankası, Denizbank ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın oluşturduğu konsorsiyum ile 300 milyon dolarlık finansman anlaşmasını imzaladık ve 2014 yılında çalışmalarımıza hızlı başladık" dedi.

    Doğal gaz dağıtımında, 2014 yılı altyapı ve diğer çalışmalar için 70 milyon TL ayırdıklarını belirten Uzun, "Doğal gaz yatırımlarımız her yıl devam edecek. 2014 sonuna kadar 100 bin yeni aboneye ulaşmayı ve 2,6 milyar metreküp gaz satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz" dedi. Doğal gaz ile ilgili yeni şu bilgileri verdi: "Bugün 2,3 milyar metreküp gaz ticareti yürütüyoruz. Hâlihazırda dağıtım şirketlerimizin gaz ihtiyacının yaklaşık yüzde 50'sini biz karşılıyoruz. 2018 yılında doğal gaz kullanım hacmimizin yüzde 70'ini kendimiz karşılayacağız. Kullanacağımız ve dağıtacağımız gazı toptancılarla yapacağımız anlaşmalar ve ithalat yolu ile doğrudan temin edeceğiz."

  • Rüzgar ve güneşle yenilenebilir enerjiye yatırım
  • Yenilenebilir enerjide rüzgâr ve güneşe yatırım yapacaklarını belirten Aslan Uzun, "Rüzgâr enerjisinde başladığımız çalışmaları hızlandıracağız. 2015-2016 yılında operasyona geçecek, toplam kapasitesi 168 mw olan Havza ve Evrencik'teki yeni rüzgar enerjisi projelerimize 300 milyon TL ayırdık" diye konuştu. Rüzgâr enerjisinin yanı sıra, güneş enerjinde de iddialı olduklarını belirten Uzun, güneş enerjisinde lisanslı ve lisanssız anahtar teslim projeler hayata geçirmek üzere çalışmalarını hazırladıklarını belirtti. Uzun, "Öncelikle güneş enerjisinde lisans alan firmaların projelerinde ortak yatırımcı olacağız" dedi. Türkiye'nin güneş enerji potansiyeli halen lisans bekleyen 600 mw'ın çok üzerindedir, güneş enerji yatırım maliyetleri ciddi oranda azalmıştır, dolayısıyla bu büyüyen yenilenebilir enerji alanında Enerya önemli bir yatırımcı olarak yerini alacaktır. Enerya, STFA'nın tecrübesinden de yararlanarak diğer yatırımcılara da anahtar teslim güneş enerji projelerini teslime de hazır durumdadır. Uzun ayrıca STFA grubunun aktif olduğu MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgesinde güneş enerjisi projelerine ilişkin ihalelerde iddialı olduklarını ve bu yatırımlara büyük önem verdiklerini de sözlerine ekledi.

  • 2018 yılı sonuna kadar 3 milyar TL ciroya ulaşmak istiyoruz
  • Uzun, hedeflerini şöyle özetledi: "Enerya olarak özellikle yenilenebilir enerji üretiminde Türkiye ve MENA Bölgesi'nin en çok bilinen markalarından biri olmayı hedefliyoruz. Türkiye'de enerji dağıtımında ise ilk 3 oyuncudan biri olmak üzere yola çıkıyoruz. Elektrik ve doğal gaz ticaretinin yüzde 5'ini yöneteceğiz. Elektrik ticaretinde satacağımız elektriğin yüzde 30'unu yenilenebilir kaynaklardan, yüzde 70'ini de gaz ticareti yaptığımız termik kaynaklardan tedarik edeceğiz. 2018 yılsonuna kadar yıllık 3 milyar TL ciro seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz."

  • DOĞAL GAZ ACİL ALO 187
  • Bilgi Toplumu Hizmetleri    |    Enerya Enerji A.Ş.    -    Enerya Konya    -    Enerya Denizli
    Copyright © 2014 Enerya. Tüm hakları saklıdır.